مدیر کل اجتماعی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی در گفت و گو با "مهر":
به دنبال اصلاح قانون شوراهای شهر و روستا هستیم
مدیر کل اجتماعی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی گفت: پس از بررسی نظرات و پیشنهادات استانها ،قانون شوراهای شهر و روستا اصلاح خواهد شد.
طاهری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی "مهر" در بیرجند، با اعلام این مطلب افزود: این اصلاحات شامل شرح وظایف، بودجه شوراها، حضور و غیاب اعضا و برخی از مشکلات احتمالی شوراها در فالب فصل های مختلف قانون شوراها خواهد بود.



وی آموزش اعضای شوراهای هر استان را یکی از مهمترین برنامه های حوزه انتخابات استانداری ها ذکر کرد و اظهار داشت: در این زمینه تا کنون اعتباراتی بالغ بر 40 میلیون ریال به خراسان جنوبی اختصاص یافته، که صرف آموزش اعضاء شده است .



طاهری درخصوص صدور پروانه تشکل های غیر دولتی در خراسان جنوبی نیز گفت: تا کنون از مجموع 7 طرح تقاضا شده، 5 مورد در شورای نظارت بر تشکل های این استان مورد یررسی قرار گرفته و طرح های باقیمانده پس از انجام تشریفات قانونی بررسی خواهد گرفت.



مدیر کل اجتماعی وانتخابات استانداری خراسان جنوبی همچنین به پیگیری های این اداره کل برای اجرایی شدن برخی مصوبات هیات دولت در این استان اشاره کرد و گفت: بازگرداندن زمین های کشاورزی اشخاص که بنا به دلایلی در اختیار منابع طبیعی قرارگرفته، ایجاد دانشگاه صنعتی شرق کشور، نصب انشعاب رایگان برق برای خانواده های بی بضاعت را از مهمترین مصوبات مربوطه به حوزه اجتماعی این استانداری برشمرد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا